Kraamcadeau voor baby Lizzie

Eind december is mijn nieuwe lieve kleine nichtje Lizzie geboren. Ze heeft al een grote zus, die ALLES al heeft en de ouders gebruiken alle spullen van de oudste opnieuw voor hun nieuwe dochter. Onzin ook om alles nieuw te kopen.

Dus wat geef je dan? Ik vond het erg moeilijk…. Uiteindelijk heb ik bedacht dat ik gepersonaliseerde cadeautjes wilde geven die altijd van pas komen. Zo heeft de nieuwe meid ook spulletjes die echt alleen van haar zijn.

img_7043Cadeautjes met naam
Eerlijk gezegd was ik wel een beetje laat met het kopen van het cadeautje, helemaal omdat ik er nog een naam op wilde laten drukken of zetten. Ik heb even op internet zitten zoeken, maar meestal gaat er wel minimaal een week overheen als je iets op maat wilt laten maken. Vaak zijn het kleine (hobby)bedrijfjes die hun werk aanbieden. Wel hele leuke dingetjes gezien: vlaggen met naam, een stoeltje met geboortekaartje of een houten poppenwagen / loopwagen met naam.

Kraamcadeau in 1 minuut
Bij Simply Colors kun je binnen 1 minuut je kraamcadeau samenstellen. Je hoeft alleen maar te kiezen uit jongetje of meisje en het bedrag dat je wilt besteden. Daarna vul je de naam en eventueel de geboortedatum in van de baby. Als je op werkdagen voor 15.00 uur besteld, heb je je bestelling de volgende dag al in huis. Ideaal voor last-minute-types als ik. Ik heb gekozen voor een standaard kraampakket die ik heb aangevuld met 2 losse artikelen.
img_7044
Leuk verpakken
Toen ik in de stad zocht naar een leuke mand om het cadeau in te verpakken zag ik een leuk wandrek liggen, waar je kaartjes of andere leuke spulletjes aan kunt hangen met klemmetjes. Ook prima geschikt als een soort van mand om de cadeautjes in te doen. Het rekje kunnen ze mooi op de babykamer hangen en er leuke foto’s, kaarten, de eerste kleertjes of kleine knuffeltjes aan hangen. Hij kost overigens maar 3,99 euro bij de Zeeman.

Inpakpapier en cellofaanfolie
Het rek heb ik opgevuld met gekleurd inpakpapier en vervolgens de cadeautjes erop gelegd. Mijn dochtertje (van 20 maanden) heeft een kleurplaat ingekleurd voor haar kleine nichtje. Deze heb ik er ook tussen gelegd. Tenslotte heb ik het hele pakket in cellofaanfolie verpakt en er lintjes en met een 3D-hartvormige sticker op gedaan. Klaar! Benieuwd wat de ouders ervan vinden!

img_7048 img_7047

 

Geef een reactie

